مقاله به اضافه کار

۴۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
عنوان کامل: بررسی تطبیقی قراردادهای بین المللی نفتی ایران با قراردادهای نفتی سایر کشورها
دسته: حقوق بین الملل
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 215
________________________________________________________
بخشی از پایان نامه:
1- هدف پژوهش
بررسی کلیه قراردادهای بین‌المللی نفتی ایران از بدو انعقاد قرارداد امتیازی 1901 دارسی تا کنون و شناخت ویژگیهای نظام حقوقی هر یک و قیاس آنان با یکدیگر و همچنین مقایسه با قراردادهایی که سایر کشورهای نفت‌خیز درآن زمینه منعقد نموده‌اند.
2) روش نمونه گیری افراد نمونه از نظر تعداد ، جنس و غیره 
نظر به عنوان  این رساله که قراردادهای بین‌المللی نفت را مورد بررسی قرار می‌دهد لذا نمونه‌گیری افراد موضوعیت نداشته بلکه انواع قراردادهای داخلی و خارجی در زمینه نفت و گاز به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفته است.
3) روش پژوهش 
این پژوهش با بکارگیری  دو روش توصیفی و تحلیلی و به شیوه کتاخانه‌ای (استفاده از کتب، اسناد و مقالاتی که از مجلات حقوقی  و شبکه جهانی اطلاع‌رسانی اینترنت دریافت شده است و با توجه به مصاحبه‌ها، جوابیه‌های کارشناسان و مسئولین وزارت نفت با ذکر زیرنویس مستند گردیده) تدوین شده است.
4) ابزار اندازه‌گیری
شامل وضعیت شکلی و ماهیتی مفاد انواع قراردادهای نمونه در زمینه نفت و گاز از نظر حقوقی که گونه‌های متفاوت را بررسی نموده معایب و مزایای موجود در آنها در تطبیق با سایر نمونه‌های مشابه از قبیل مدت، وضعیت مالی، وضعیت غیر مالی و سایر موارد مطروحه می‌باشد.
5) طرح پژوهش 
نفت ماده‌ای تمام شدنی و جایگزین‌ناپذیر است و به علت سیال بودن مهاجرت‌پذیر می‌باشد، به این معنا که میلیونها سال برای تشکیل این مایع حیات امروزی زندگی بشری زمان صرف گردیده است.
6) طرح پژوهش
می‌بایست با پژوهشی علمی از منظر حقوقی  و با تکیه بر میثاقها و قراردادهای بین‌المللی که سایر کشورهای نفت‌خیز دنیا منعقد نموده‌اند و تطبیق ویژگیهای هر یک با لحاظ نمودن واقعیت‌های جهان امروز به گزینش اصلح دست یابیم
7) نتیجه کلی
بدیهی است با بهره‌برداری بهینه  از این نعمات سرشار خداوندی که از جمله به سرزمین ما نیز اعطاء فرموده است به گونه‌ای انعقاد قراردادهای بین‌المللی اقدام ورزیم که حاوی شرایط جامع  و در بر دارنده حداکثر منافع ملی با بهره‌برداری مناسب متضمن حفظ و توسعه میادین بوده و با دستیابی به آخرین فن‌آوری روز و انتقال دانش و آموزش نیروی انسانی داخلی به مسئولیت خود در قبال نسل آینده تداوم بخشیم.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Plain Bearings
عنوان فارسی مقاله: Plain Beamngs (بیرینگهای ساده ).
دسته: مکانیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در صفحات بعدی ماروشها و داده‌ها و اطلاعاتی را در مورد طراحی بیرمنیگهای Beamngs روغن‌کاری شده به صورت هیدرولیکی رودین میکس یا بیرینگهای Full – Film (فیم – کامل )انواع ژورنال و thwust ارائه کرده‌ایم، به هر حال قبل از این که این روش و متدها را بیان کنیم. به نظر می‌رسد که مفید باشد اگر ما ابتدا آن جنبه‌هایی بیرینگ Beamngs مربوط به انواع قابل دسترس بیرینگ را مورد بررسی قرار دهیم. روش روغن‌کاری و روش‌های ( روغن‌کاری: سختی و براق سازی سطح: روشهای ماشینی کردن machining، علامت‌ها (seals) و نسبتهای طول به قطر ‌ بای کاربردهای مختلف. 
در پاراگراف بعدی بخشهای مربوط به طراحی یک ‌ در مورد این مسائل  را به وجود می‌آورد و تعدیلاتی ‌ پلاتی دربارهای قابل مجاز allowable Leamn)) از زمانی کا سایر شرایط عمل کنند. full-film در یک بیرینگ Beamngs وجود دارد را ارائه می‌کند. 
رده‌های بیرینگ‌های ساده (Plain Beamng) – Beamng (بیرینگ ) نایی که لغزشهایی در مقایسه بین سطح‌های mating (مات کننده ) ایجاد می‌کنند شامل سه دسته کلی هستند: بیرینگ‌های رادیال که شافت‌های چرخنده Rotating shafls یا ژورنالها journals را حمایت می‌کنند. بیرینگ‌های Thnust که بارهای محوری را در بخشهای چرخنده ایجاد می‌کند. و بیرینگ‌های guide  یا Alipper که قسمتهای متحرک را در یک خط مستقیم هدایت می‌کند. بیرینگ‌های لغزنده رادیال ما که به طور عمومی بیرینگ های Sleeve (استوانه‌ای ) نامیده می‌شوند ممکن است چندین ن.ع مختلف باشد، که معمولی‌ترین آنها بیرینگ Plain full jouwnal است. که در ‌ 3600 با  mating jouwnal خود می‌باشد، و بیرینگ pawtial jouwnal ‌ کمتر از 180 درجه دارد. این نوع آخری زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که جهت بار ثابت می‌باشد و مزایایی مانند سادگی، راحت ‌ روغن‌کاری، کاهش اصطحلاک را دارد. 
جنبشهای نسبی بین بخشهای بیرینگ های ساده می‌تواند اتفاق بیفتد. (I) یک لغزش خالص بدون وجود مایع یا واسطه روان کننده گازی بین سطوح متحرک نظیر همراه عمل خشک نایلون و تفلون (z) همراه روغن‌کاری هیررودینامیکی که در آن یک گوه (wedge)یا film bildup  واسطه روغن‌کاری کننده تولید شده است. همراه جدایش کلی یا بخشی سطوح بیرینگ (3) همراه روغن‌کاری (روان کنندگی ) هیدرواستاتیک که در آن یک واسطه روان کننده تحت فشار بین سطوح mating ایجاد می شود که یک نیروی مخالف در برابر بار به کار رفته یا جدا شدن این سطوح ایجاد می کند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: داده کاوی در بانکداری الکترونیکی
دسته: مهندسی کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 95
________________________________________________________
بخشی از مقدمه:
بسیاری از شرکت‌ها و موسسات دارای حجم انبوهی از اطلاعات هستند. با گسترش سیستمهای پایگاهی و حجم بالای داده ها ی ذخیره شده در این سیستم ها ، به ابزاری نیازاست تا بتوان این داده ها راپردازش کرد و اطلاعات حاصل از آن را در اختیار کاربران قرار داد.معمولا کاربران پس از طرح  فرضیه ای بر  اساس گزارشات مشاهده شده به اثبات یا رد آن می پردازند ، در حالی که امروزه به روشهایی نیازداریم که به اصطلاح به کشف دانش  بپردازند یعنی روشهائی که با کمترین دخالت کاربر و به صورت خودکار الگوها و رابطه های منطقی را بیان نمایند.یکی از روشهای بسیار مهمی که با آن می توان الگوهای مفیدی را در میان داده ها تشخیص داد،داده کاوی است ،این روش که با حداقل دخالت کاربران همراه است اطلاعاتی را در اختیار آنها وتحلیل گران قرار میدهد تا براساس آنها تصمیمات مهم و حیاتی در سازمانشان اتخاذ نمایند .باید توجه داشت که اصطلاح داده کاوی زمانی به کار برده می شود که با حجم بزرگی از داده ها ، در حد مگا یا ترابایت ، مواجه باشیم . در تمامی منابع داده کاوی بر این مطلب تاکید شده است . هر چه حجم داده ها بیشتر و روابط میان آنها پیچیده تر باشد دسترسی به اطلاعات نهفته در میان داده ها مشکل تر می شود و نقش داده کاوی به عنوان یکی از روشهای کشف دانش ،آشکارتر می گردد.
1.2. تعریف مسائله و بیان سوال های اصلی تحقیق
یکی از مباحث  مهم در بانکداری الکترونیکی بحث مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. به عبارتی کامل تر مدیریت ارتباط با مشتری یک روش ، یک نظام و از همه مهم تر یک راهبرد در کسب و کار است که هدف آن طبقه بندی مشتریان و مدیریت  آن ها به منظور بهینه سازی ارزش مشتری در دراز مدت ، و بهرگیری سازمان از آن است .مدیریت ارتباط با مشتری ،  در واقع در فرایند های پیدا کردن مشتری ، نزدیک شدن به آن ، مدیریت و ایجاد رضایت در مشتریان و نگهداری آن ها است]1[.ادلیستن این فرایند را تحت عنوان چرخه حیات مشتری این گونه بیان می کند:بدست آوردن مشتری ، افزایش ارزش مشتریان و نگهداری مشتریان خوب.
برای هر مشتری ،سازمان باید قادر باشد به سوالاتی نظیر زیر پاشخگو باشد؟
1-آیا مشتری سود ده است؟
2-چرا مشتری این کسب و کار را با سازمان انجام می دهد؟
3-مشتری چه چیزی را دوباره سازمان دوست دارد؟
4-آیا مشتری این کسب و کار را با رقبای سازمان هم انجام می دهد؟

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
کار عملی جهت اخذ نمره عملی در درس اقدام پژوهی
عنوان کامل: اختلالات شخصیتی (اختلال وسواسی جبری)
دسته: روانشناسی و اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 19
همراه با پرسشنامه احوال شخصی وود ورث (76 سوال)
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
وسواس و یا اگر دقیق تر بگوییم اختلال وسواسی جبری از دیر باز مشکل ساز و مزاحم انسان بوده است و همواره تعداد کثیری از ابناءبشر درگیر مسائل و مشکلات ناشی از آن بوده وهستند . قطعاً هرکدام از ما در پیرامون خود تعدادی از این انسانهای دردمند را دیده ایم ،چه به عنوان مراجعین و یا در بین بستگان و نزدیکان خود .اگر کمی دقیق تر به زندگی آنها نگاه کنیم متوجه درد ورنج آنان و مشکلاتی که برای دیگران ، به خصوص نزدیکان خود می آفرینند ، خواهیم شد .تمام افراد خانواده بیمار ، خواسته یا ناخواسته ،درگیر مسائل و مشکلات ناشی از بیماری می شوند و این مشکلات در اغلب موارد رو به ازدیاد و فزونی می رود .در اکثر موارد این بیماران به صورت تعجب آوری مدتها در خانواده تحمل می شوند و خانواده تابع تشریفات ومقررات خاص آنها در رفتاروکردار و به طور کلی "زندگی"میگردد.
شخصیت یعنی مجموعه‌ای از رفتار و شیوه‌های تفکر و هیجانی شخص در زندگی روزمره که با ویژگی های بی همتا بودن، ثبات(پایداری) و قابلیت پیش بینی مشخص می‌شود. از این تعریف این نکات قابل استنباط است:   
بی همتایی و تفاوت: شخصیت یک فرد بی‌همتاست و با وجود بعضی مشابهت‌ها، دو شخصیت یکسان و همسان وجود ندارد. 
ثبات داشتن و پایداری:اگر چه افراد در شرایط و محیط های گوناگون، ظاهرا رفتارهای متضاد و مختلفی دارند، ولی در طول زمان (مثلا چندین دهه) رفتار و همچنین شیوه تفکر آن ها دارای یک ثبات نسبتا دائمی است. 
قابلیت پیش بینی: با توجه و مطالعه رفتار و نوع تفکر اشخاص می‌توان سبک رفتاری و تفکری آنها را با احتمال زیاد پیش بینی کرد. قابلیت پیش بینی رفتار با "ثبات در رفتار" رابطه متقابل دارد. 
اختلال شخصیت چیست؟ آیا تا به حال کسی را دیده‌اید که در برابر یک انتقاد ساده، واکنش خشمگینانه شدیدی داشته باشد؟ 
آیا از خود پرسیده‌اید که: چرا بعضی از افراد انواع "خال کوبی" را روی پوست خود دارند؟ چرا بعضی از افراد برای خود، خانواده و ... برنامه ریزی سختگیرانه دارند، به صورتی که در شرایط بحرانی هم حاضر به تغییر آن نیستند؟ 
اختلالات شخصیتی گروهی از حالات روانی می باشند که بیماری نبوده، بلکه شیوه های رفتاری هستند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی  کاربرد نانو تکنولوژی درالکترونیک
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 123
________________________________________________
بخشی از مقدمه:
مقدمه:
اولین جرقه فناوری نانو (البته در آن زمان هنوز به این نام شناخته نشده بود) در سال 1959 زده شد. در این سال ریچارد فاینمن طی یک سخنرانی با عنوان «فضای زیادی در سطوح پایین وجود دارد» ایده فناوری نانو را مطرح ساخت. وی این نظریه را ارائه داد که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم مولکول‌ها و اتم‌ها را به صورت مسقیم دستکاری کنیم . واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریوتاینگوچی استاد دانشگاه علوم توکیو در سال 1974 بر زبانها جاری شد.او این واژه را برای توصیف ساخت مواد (وسایل) دقیقی که تلورانس ابعادی آنها در حد نانومتر می‌باشد، به کار برد. در سال 1986 این واژه توسط کی اریک درکسلر در کتابی تحت عنوان : «موتور آفرینش: آغاز دوران فناوری‌نانو» بازآفرینی و تعریف مجدد شد. وی این واژه را به شکل عمیق‌تری در رساله دکترای خود مورد بررسی قرار داده و بعدها آنرا در کتابی تحت عنوان «نانوسیستم‌ها ماشین‌های مولکولی چگونگی ساخت و محاسبات آنها» توسعه داد.
1-1-تاریخچه نانو در جهان
 چهل سال پیش ریچارد فیمن متخصص کوانتوم نظری و دارنده جایزه نوبل در سخنرانی معروف خود در سال 1959 با عنوان آن پایین فضای بسیاری هست به بررسی بعد رشد نیافته علم مواد پرداخت وی در آن زمان اظهار داشت اصول فیزیک، تا آنجایی که من توانایی فهمش را دارم، بر خلاف امکان ساختن اتم به اتم چیزها حرفی نمی زند او فرض را بر این قرار داد که اگر دانشمندان فرا گرفته اند که چگونه ترانزیستورها و دیگر سازه ها را با مقیاس های کوچک بسازند، پس خواهیم توانست که آنها را کوچک و کوچکتر نماییم . در  واقع آنها به مرزهای حقیقی شان در لبه های نا معلوم کوانتوم نزدیک خواهند بود به طوری که یک اتم را در مقابل دیگری به گونه ای قرار دهیم که بتوانیم کوچکترین محصول مصنوعی و ساختگی ممکن را ایجاد نماییم و جای این سوال باقی می ماند که  با استفاده از این فرمهای بسیار کوچک چه وسایلی می توانیم ایجاد کنیم ؟
فیمن در ذهن خود یک دکتر مولکولی را تصور کرد که صدها بار از یک سلول منحصر به فرد کوچکتر خواهد بود و می تواند به بدن تزریق شود و درون بدن برای انجام کاری یا مطالعه و تایید سلامتی سلولها،  انجام ترمیمی و به طور کلی برای نگهداری بدن در سلامت کامل به سیر بپردازد .واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریوتا ینگوچی استاد علوم دانشگاه توکیو مطرح شد .او این واژه را برای توصیف ساخت مواد (وسایل)دقیقی که تلورانس ابعادی آنها در حد نانومتر می باشد،به کاربرد . مینسکی توانست به تفکرات فیمن قوت ببخشد مینسکی پدر هوش مصنوعی و شاگردش  درکسلرگروهی از دانشجویان کامپیوتر را به صورت انجمنی دور هم جمع کردند . او افکار جوانترها را با یکسری ایده ها که خودش نانو تکنولوژی نامگذاری کرده بود مشغول می داشت . درکسلر تنها درجه دکتری نانو تکنولوژی را در سال 1991 ازدانشگاه MIT دریافت داشت او یک پیشرو در طرح نانو تکنولوژی است.شکوفایی بسیار از فناوریهای مهم ازجمله فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی به عنوان دو دستاورد بسیار عظیم قرن بیستم بدون بهره گیری از نانو تکنولوژی دچار اختلال  خواهند شد .

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: A new marketing strategy map for direct marketing
عنوان فارسی مقاله: یک نقشه استراتژی بازاریابی جدید برای بازاریابی مستقیم.
دسته: مدیریت -  بازاریابی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
بازاریابی مستقیم یکی از موثرترین شیوه های بازاریابی بسیارکارا با هدف حداکثر کردن ارزش دوره عمرمشتریان می باشد. بسیاری از شیوه های یادگیری که به قیمت حساس هستند مشتریان با ارزش را شناسایی می کنند تا سود مورد انتظارشان را حداکثر کنند. با این حال این شیوه ها تا زمانی که سود کل را برای دوره زندگی مشتریان حداکثر می کند، نمی تواند کنترلی بر عیوب احتمالی داشته باشد. متاسفانه فعالیتهای بازاریابی بهینه برای بدست آوردن حداکثر سود اغلب در حداقل کردن عیوب احتمالی بسیار ضعیف عمل می کند، چون با این روشها بین اهداف تناقض هایی پدید می آید. در این مقاله ما روش تصمیم گیری متوالی(ترتیبی) را برای حداکثر کردن سود با در نظر گرفتن عیوب احتمالی در بازاریابی مستقیم، ارائه می کنیم. ما الگوریتم یادگیری تقویتی را می پذیریم تا فعالیتهای بازاریابی بهینه متوالی را تعیین کنیم. با این یافته ها نقشه استرتژی را طراحی می کنیم که به مدیران بازاریابی کمک می کند تا مجموعه فعالیت متوالی بهینه و کوتاهترین راه را برای رسیدن به وضعیت مورد مطلوب را شناسایی کند. در نتیجه، این استراتژی به طراحی ایده آلی برای مجموعه فعالیتهای موثر منتهی می شود. 
کلمات کلیدی: تصمیم گیری های متوالی، یادگیری تقویتی، استراتژی بازاریابی مستقیم، مدیریت ارتباط با مشتری، نقشه استراتژی های بازاریابی
مقدمه :
بازاریابی مستقیم یکی از روشهای بسیار موثر برای حداکثر کردن سودهای مورد انتظار است. تعدادی از روشهای یادگیری که به قیمت حساس هستند بر مشتریان سودآوری پیش بینی شده در بازاریابی مستقیم تاکید می کنند. با این حال، هدف معمولی این روشها فقط حداکثر کردن سود کوتاه مدت مرتبط با هر مجموعه فعالیت بازاریابی است. آنها تمامی تعاملات خروجی های تصمیم گیری را نادیده می گیرند، با اینکه ممکن است توالی از تصمیمات بازاریابی در طول زمان شکل بگیرد. این استراتژی های تصمیم گیری مستقل نمی تواند ضامن حداکثر کردن سودهای کل در دوره زندگی مشتری باشد چون انها اغلب وقتی تصمیم گیری ترتیبی در طول زمان پیش بیاید، تعاملات بین نتایج تصمیم گیری را نادیده می گیرند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: A Hybrid Fuzzy-Neural Expert system For Diagnosis
عنوان فارسی مقاله: یک سیستم خبره فازی عصبی برای تشخیص.
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
منطق فازی،یک شبکه عصبی و سیستم خبره است که برای ایجاد یک سیستم تشخیصی ترکیبی با یکدیگر ترکیب شده اند.با استفاده از چنین سیستمی ما یک روش جدید برای فراگیری مبانی دانش استفاده می کنیم. سیستم ما شامل یک سیستم خبره فازی همراه با یک بیس دانشی با منبع دوگانه است. دو سری قوانین لازم هستند ، که به صورت استنباطی از مثالهای ارائه شده و به صورت استقرایی توسط فیزیک دانان بدست آمده اند. یک شبکه عصبی فازی سعی میکند که از داده های نمونه یاد گرفته و این اجازه را می دهد که قوانین فازی برای دانش پایه را استخراج کنیم.تشخیص electroencephalograms با تفسیر عناصر نموداری بعنوان یک نوع مشاهده در روش ما بکار گرفته می شود. نتایج اولیه نشان دهنده احتمالات مورد نظر با استفاده از روش ما می باشد.  
مقدمه:
روشهای تکراری شناسایی و ارزیابی پدیده خاص را کار تشخیصی می نامند ،که یکی از کاربردهای اصلی برای هوش مصنوعی (AI) می باشد. با توجه به اینکه رنج وسیعی از چنین کاربرهای تشخیصی وجود دارد . اگرچه رنج وسیعی از چنین کاربردهای تشخیصی در پزشکی وجود دارد ولی این بخش مورد توجه استفاده کنندگام از هوش مصنوعی قرار دارد. عمومی ترین روشهای AI در بخش پزشکی مبتنی بر دانش و مدلسازی رفتار تشخیصی متخصصان است .  انواع مختلفی از چنین سیستمهای خبره ای از زمانی که SHRTLIFFE روش SHRTLIFFE MYCIN   را بعنوان یک سیستم خبره برای تشخیص آسیبهای خونی انسان طراحی و معرفی کرد ، بوسیله پزشکان مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از بزرگترین مشکلات بر سر راه طراحی یک سیستم خبره مناسب ، گردآوری و دانش پایه آن است. ما روش جدیدی را معرفی میکنیم که در آن دانش پایه با منبع دوگانه بوسیله یادگیری قیاسی واستقرایی ایجاد می شود. شیکه های عصبی نیز از این راه برای تشخیص استفاده میکنند . آنها قادرند رابطه بین مجموعه داده ها را با داشتن اطلاعات نمونه که نشاندهنده لایه های ورودی و خروجی آنها است ،یاد بگیرند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Recognition of Access to Educational Technologies in the Educational System of Iran
عنوان فارسی مقاله: بازشناسی دسترسی به تکنولوژی‌های آموزشی در نظام آموزشی ایران.
دسته: تکنولوژی آموزشی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تکنولوژی آموزشی، یکی از عناصر اصلی و مهم در نظام‌های آموزشی است که از یک طرف باعث افزایش کیفیت آموزش از طرف دیگر  منجر به کاهش هزینه ها و کمک به اقتصاد نظام‌های آموزشی و آموزش و پرورش است که در بعضی از موارد در آموزش های تخصصی، هزینه ها را نصف تقلیل داد. از اواسط قرن بیستم با اختراع رایانه، سیطره ی تکنولوژی بر صنعت، خدمات، کشاورزی و تمام اضلاع زندگی بشری هویدا شد. از فناوری آموزشی و اطلاعاتی برای فراگیری دانش و مهارت به عنصری ضروری در نظام‌های آموزشی سراسر دنیا تبدیل شده است و با به کارگیری فناوری‌های آموزشی به نیازهای جامعه علمی پاسخ داده می شود. در این پزوهش ضمن بررسی رویکردهای موجود و نقش فناوری در آموزش و اثرات مثبت و مفید آن به تحلیل، مولفه های آشنایی، کمیت، کیفیت و سهولت می پردازیم. روش تحقیق توصیفی، از نوع پیمایشی است. نمونه آماری انتخابی از بین معلمان و خبرگان تکنولوژی آموزشی است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین دسترسی به فناوری و رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادار مثبت وجود دارد. بین مولفه های آشنایی و کاربرد فناوری نیز رابطه معناداری وجود دارد. این مسئله در مورد کیفیت و کمیت فناوری و به روز بودن فناوری و میزان رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادری وجود دارد.
واژگان کلیدی
فناوری اطلاعات، دسترسی، تکنولوژی آموزشی، کمیت و کیفیت، فناوری و اقتصاد.
عصر کنونی، به عنوان عصر اطلاعات و یا دانایی نام گرفته است. در این عصر، فناوری اطلاعات به عنوان یک راهبرد و طرز تفکر جدید شناخته می‌شود. اطلاعاتی شدن جوامع پدیده‌ای است که بر تمام اضلاع و ابعاد زندگی اجتماعی، سازمانی و انسانی تاثیر عمیقی گذاشته است. یکی از مواردی که از این پدیده تاثیر دیده است، نظام‌ آموزشی است. این تغییر باعث شده است تا مدل جدید توسعه مبتنی بر دانایی محوری جوامع ایجاد گردد. در این مدل نقش و جایگاه آموزش و نظام‌های آموزشی به عنوان یکی از ارکان هدایت‌کننده جریان گرایش به سمت دانش‌مداری و توسعه علم و اندیشه غیرقابل چشم‌پوشی است. نظام‌های آموزشی پیش‌رو در دنیای متلاطم هزاره‌ی سوم و در عصر تغییر نیازمند بازسازی مداوم کیفیت هستند تا خود را توانا و قدرتمند نمایش دهند. امروزه به قول شپرد «نظام آموزشی توانا انسان‌های فردا را تحویل جامعه می‌دهد و صرفاً نگهداشت منابع انسانی یا تولید آدم‌های معاصر نیست» (شپرد، ترجمه آرام، 1378). 
برای قوی کردن و توانا ساختن نظام‌های آموزشی نیازمند این هستیم تا از فناوری‌های آموزشی در تدریس استفاده گردد. این امر موجب شده است تا کم‌کم مدارس و نظام‌های آموزشی به سمت مجهز شدن به ابزار الکترونیک حرکت می‌کنند و اصطلاحاتی جدیدی تحت عنوان دیوارهای سنخگو، مدارس گویا، سلف سرویس‌دانش و کتابخانه بدون‌دیوار زاییده این ابزار است. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Classification Of Violent Web Images using Context Based Analysis
عنوان فارسی مقاله: طبقه‌بندی تصاویر نامناسب وب با استفاده از تحلیل مبتنی بر متن.
دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
توسعه‌ی وب با ازدیاد محتوای نامناسب در صفحات آن همراه بوده است. ما با بررسی تصاویر وب، می‌خواهیم یک روش جدید برای طبقه‌بندی آن‌ها ارائه دهیم. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کاربرد بسیاری در اغلب برنامه‌ها مثل فیلترینگ سایت‌های نامناسب وب دارد. بنابراین، ما روی استخراج ویژگی‌های تصاویر از صفحات وب تمرکز می‌کنیم. همچنین، مقایسه‌ای روی تکنیک‌های مختلف داده‌کاوی برای طبقه‌بندی تصاویر نامناسب وب خواهیم داشت. نتایجی که بدست آوردیم نشان می‌دهند روش ما می‌تواند به طور کارایی محتوای نامناسب را تشخیص دهد.
مقدمه:
اینترنت هر روز برای همگان مهم و مهم‌تر می‌شود زیرا یکی از جدیدترین و رو به رشدترین رسانه‌ها است و مطمئناً رسانه‌ی آینده نیز خواهد بود. با این حال، همانند هر اختراع جدیدی در علم و تکنولوژی، اینترنت نیز کاستی‌هایی دارد. وقتی در اینترنت می‌گردیم، دسترسی به سایت‌هایی با محتوای متنازع مثل محتوای خشن و نامناسب آسان است. در واقع، اینترنت بعد کاملاً جدیدی به مسئله‌ی خشونت رسانه اضافه کرده است. نوجوانان با خشونت در اینترنت مواجه هستند از سایت‌های بی‌رحم و کم عمق گرفته تا نمایش‌های مزاحم برای آزار و اذیت افراد. امروزه کودکان و نوجوانان می‌توانند غزل‌های موسیقی نامناسب (شامل سروده‌هایی که از آهنگ‌ها گرفته شده و در دست‌فروشی‌ها فروخته می‌شود) را از اینترنت دانلود کنند و به تصاویر و ویدئو کلیپ‌های نامناسب تنها با یک کلیک ماوس دسترسی پیدا کنند.
پیدایش محتوای خشن در سطح وب، ضرورت ساخت سیستم‌های فیلترینگ که برای امن‌سازی دسترسی به اینترنت به کار می‌رفت را آشکار کرد. در این مقاله، ما روی این مسئله تحقیق می‌کنیم و روش جدیدی برای طبقه‌بندی تصاویر نامناسب وب ارائه می‌دهیم. ما کارمان را روی استفاده از ویژگی‌های تصاویری که به طور خودکار از صفحه‌ی وب گرفته شده منعطف می‌کنیم تا متوجه شویم کدام تصویر مربوط به طبقه‌ی تصاویر نامناسب است. یک مقایسه‌ی کوتاه نیز روی روش‌های مختلف داده‌کاوی خواهیم داشت.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Oxo-Anion Modified Oxides
عنوان فارسی مقاله: اکسیدهای اصلاح شده Oxo-Anion.
دسته: شیمی - مهندسی مواد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 32
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در واکنش دو یا چند عنصر کاتالیزور دو غایت را می توان یافت: شکل گیری یک ماده مرکب یا یک محلول جامد متشکل از همگن ترین نوع واکنش در مقابل شکل گیری یک نمونه سطحی غیر مرطوب روی یک پایه ثابت به عنوان نوع حداقل واکنش. برای کاتالیزورهای تقویت شده معمولاً هدف تجزیه گونه های فعال است؛ یکپارچگی ساختاری نگهدارنده بدون تغییر باقی می ماند هرچند که ممکن است واکنش های قوی در سطح نگهدارنده و فاز ناپیوسته رخ دهد (به بخش 3.2.5 مراجعه نمایید). از این رو اکسیدهای اصلاح شده آنیون نظیر زیرکونیوم سولفات یا تنگستن یا تیتانیوم سولفات را می توان به راحتی به عنوان سیستم های نگهدارنده و به طور خاص به عنوان اسیدهای تثبیت شده در نظر گرفت. اما در یک مسیر آماده سازی خاص، عنصر دوم (سولفات، تنگستن) در مرحله آماده سازی افزوده می شود و در زمان متبلور شدن اکسید شبکه ای در طی عملیات گرمایی آماده می شود. در نتیجه، ویژگی های بافتی و ساختاری (خواص زیرکونیوم یک فاز شیمیایی خاص) اکسید شبکه ای به شدت تحت تأثیر قرار دارد. اگر عناصر بعدی نظیر ارتقاء دهنده ها افزوده شوند، وضعیت پیچیده تر می شود. هرچند که این محصول ممکن است یک اکسید کاربردی سطحی در نظر گرفته شود، سیستم ها با واکنش قوی عنصر و عامل تابعی و شبکه شناخته می شوند که به هدایت دوجانبه ساختارشان منجر می گردد. محصول نهایی به طور ایده آل تنها حاوی اکسید شبکه ای به صورت فاز متبلور است. این ویژگی این سیستم ها را از کاتالیزورهای هم رسوب شده نظیر Ni/Al2O3 و  Cu/ZnO که با ترکیب اولیه عناصر شناخته می شوند، متمایز می سازد اما محصول نهایی که پس از یک مرحله تقلیل بدست آمد، متشکل از فازهای جداگانه است که به طور مجزا با تجزیه نوری قابل شناسایی هستند. بنابراین اکسیدهای Oxo-anion اصلاح شده را می توان به عنوان طبقه جداگانه ای از کاتالیزورها در نظر گرفت. 
2.3.9.1.2 انواع مواد و نکات قابل توجه
سیستم رابطی که در این فصل مورد بحث قرار گرفت، زیرکونیوم سولفات می باشد اما سایر گونه های این نوع کاتالیزور نیز که عبارتند از سایر آنیون ها و سایر اکسیدها مورد بحث قرار می گیرند. زیرکونیو سولفات نخستین بار در اختراع هولم و بیلی در سال 1962 توصیف گردید. علاقه شدید به این سیستم سال ها بعد در دو مقاله هینو و آراتا به اوج خود رسید که آن را در دمای اتاق گزارش نمودند که تحت شرایطی است که به لحاظ ترمودینامیکی با ایزومر مورد نظر ساطگاری دارد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid