مقاله به اضافه کار

۴۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان انگلیسی مقاله: The role of major depression in neurocognitive functioning in patients with posttraumatic stress disorder
عنوان فارسی مقاله: نقش افسردگی عمده، در عملکردهای عصبی بیماران با اختلال استرس پس از سانحه.
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اختلال استرس پس از سانحه(PTSD) و اختلال افسردگی عمده (MDD) اغلب اوقات همزمان با هم و بعد از تجارب آسیب زا بروز می کند و در بهم ریختگی های عصبی نیز، در فاکتور حافظه کلامی و عملکرد اجرایی نقش مشترک دارند.  به هر صورت، تلاش مختصری در ارزیابی منظم نقش تشخیص MDD همراه، در مطالعات عصب شناختی در مورد افرادی با عارضه PTSD، صورت گرفته است.
هدف: هدف این تحقیق، بررسی کاستی های عصب شناختی در بیماران PTSD همراه با و یا بدون MDD می باشد. ما فرض را بر این گذاشتیم که بیماران PTSD با MDD همراه (PTSD+MDD) به طور مشخص، کارایی  پایین تری در حافظه کلامی و عملکردهای اجرایی نسبت به بیماران PTSD بدون MDD همراه (PTSD-MDD)  از خود نشان می دهند.
روش: بیماران شرکت کننده در این تحقیق شامل 140 نفر بیمار سر پایی می باشد  که یک نشانه از اختلال PTSD را بعد از بروز یک سانحه ساده آسیب زا داشته اند  و در گروه کنترل، در انواع مختلف درمان شرکت کرده اند. 
داده های پایه عصب روان  شناسی (اعصاب و روان )،  بیماران با PTSD+MDD (n=84) و بیمارانی با PTSD-MDD (n=56) را با هم مقایسه کرده است.
نتایج: بیماران PTSD+MDD دارای کاستی های حافظه کلامی شدیدتر، در یادگیری و بازیابی کلمات، نسبت به بیماران با عارضه  PTSD هستند. هیچ تفاوتی میان دو گروه در یادآوری یک پاراگراف منسجم، تشخیص و تغییر میزان توجه و تداخل های  شناختی وجود ندارد.
نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان میدهد که، بروز   MDDهمرا ه،  با مشخصه های  عصبی با آسیب دیدگی بیشتر، ارتباط دارد البته در این بین  تفاوت هایی در مورد فاکتور حافظه کلامی و نه  در مورد  فاکتور عملکردهای اجرایی وجود دارد. از نقطه نظر بالینی، آگاهی نسبت به عملکردهای مشخص حافظه کلامی در افرادی با PTSD و MDD همراه محدودتر می باشد و می تواند با نتایج درمانی ضایعه روحی، که عمدتا بردرمان  روانی متمرکز است، مرتبط باشد.
کلمات کلیدی: عصب شناختی، شناختی،PTSD- اختلال افسردگی عمده- همراه

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Formaldehyde Free Binding System for Flame Retardant Finishing of Cotton Fabrics
عنوان فارسی مقاله: سیستم بیندر فاقد فرمالدهید به منظور تکمیل ضدآتش پارچه های پنبه ای.
دسته: شیمی - نساجی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله کاربرد سیتریک اسید (CA) و 1،2،3،4- بوتان تترا کربوکسیلیک اسید (BTCA) با هدف تکمیل ضد آتش مورد بررسی قرار گرفته است. هر دو پلی کربوکسیلیک اسید به صورت یک بیندر سازگار با محیط زیست و در واکنش با N- هیدروکسی متیل-3- دی متیل فسفن پروپیون آمید به کار گرفته شده اند. نتایج به دست آمده با یک عامل متداول بر پایه ملامین فرمالدهید (MF) نیز مقایسه شد. علت استفاده از رزین ملامین، فراهم کردن نیتروژن برای بالا بردن خواص ضدآتش پارچه عمل شده، در نتیجه خاصیت هم افزایی با فسفر است. 
در بررسی های قبلی مشخص شده بود که بهترین کاتالیست برای استفاده با پلی کربوکسیلیک اسیدها، سدیم هیپو فسفیت مونو هیدرات است.خواص ضد آتش و شاخص حد اکسیژن (LOI)، به ترتیب بر اساس استانداردهای ISO 6940 و ASTM D 2863-97 مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر آن، تخریب گرمایی پنبه خام و پارچه های پنبه ای عمل شده، با استفاده از تست های TGA و DSC بررسی شد.  
کلیدواژه: تکمیل ضد آتش، پنبه، سیتریک اسید، عامل ارگانوفسفره، شاخص حد اکسیژن.
مقدمه:
بکارگیری یک ترکیب مقاوم در برابر شعله (FR) در مواد قابل اشتعال، روشی معمول در اقدامات ایمنی آتش سوزی است و به منظور کاهش خطر آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موفق ترین مواد تجاری در این زمینه N- متیلول دی متیل فسفن پروپیون آمید است که با نام تجاری پیروواتکس CP شناخته می شود. واکنش آن با سلولز هیدروکسیل به صورت زیر است :
R-NHCH_2 OH+HO-Cell →R-NHCH_2 O-Cell+H_2 O
علاوه بر این می تواند از طریق پلیمریزاسیون تراکمی طبق واکنش زیر پلیمریزه شود :
R-NHCH_2 OH+HOCH_2 HN-R →R-NHCH_2 OCH_2 HN-R+H_2 O
ثبات شستشویی پارچه پنبه ای عمل شده با مواد ضد آتش را می توان با کاربرد رزین افزایش داد. عوامل ارگانوفسفره با رزین های ملامین و یک اسید مانند فسفریک اسید به عنوان کاتالیست مورد استفاده قرار می گیرد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: A high performance scientific cloud computing environment for materials simulations
عنوان فارسی مقاله: محیط محاسبات ابری علمی کارآمد برای شبیه سازی مواد.
دسته: فیزیک - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ما به شرح پلتفرم (مبنای) پیشرفت محاسبات ابری علمی (SCC) که ظرفیت محاسبه کارآمد را ارائه میدهند، می پردازیم. این پلتفرم شامل نمونه آزمایشی از دستگاه مجازی علمی شامل سیستم عامل یونیکی و چندین کد علمی مواد، به همراه ابزارهای رابط مهم (تولست SCC) می باشد که نقش های قابل مقایسه با خوشه های محاسبه محلی را ارائه می دهد. مشخصا، تولست SCC (محاسبات ابری علمی) ایجاد اتوماتیک خوشه های مجازی را برای محاسبات موازی، و همچنین تسهیلات I/O  (صفر و یک) مناسبی را که امکان ارتباطات یکپارچه را در مورد محاسبات ابری ایجاد می کنند، فراهم می کند.  پلفرم SCC (محاسبات ابری علمی) مورد نظر ما برای محاسبات ابری انعطاف پذیر آمازون مطلوب می باشد (EC2). ما به ارائه مبنایی برای برنامه های کاربردی علمی پیش الگو پرداخته و به اثبات عملکردهای قابل مقایسه با خوشه های محاسباتی محلی می پردازیم. برای ساده سازی اجرای کد و فراهم کردن دسترسی کاربرپسند، همچنین به ادغام قابلیت محاسبه ابری در رابط گرافیک کاربری (GUI) مبتنی بر زبان برنامه نویسی جاوا پرداخته ایم. پلتفرم SCC (محاسبات ابری علمی ) مورد نظر ما، به عنوان جایگزینی برای منابع HPC  ( محاسبه با کارایی بالا) برای علم مواد یا کاربردهای شیمی کوانتوم می باشد.
کلیدواژه: محاسبه ابری، محاسبه علمی، محاسبه کارامد، فیزیک ماده چگال ( فشرده شده)
مقدمه:
محاسبه ابری (CC) به عنوان الگوی محاسباتی می باشد که منابع مقیاس پذیر پویا، مجازی به عنوان خدماتی بر روی اینترنت می باشند [1–4]. این الگو شاهد پیشرفت های قابل توجهی در چند سال گذشته، به ویژه با ظهور چندین سرویس محاسبه ابری تجاری که از صرفه جویی های مقیاس مزایای بدست می آورند، بوده است [5–9]. درحالیکه بسیاری از کاربردهای تجاری به سرعت پیشرفت  CC( محاسبه ابری) را مد نظر قرار داده اند، دانشمندان در بکارگیری ظرفیت های محیط CC کندتر عمل کرده اند. اشتراک منابع محاسباتی همانند خوشه های بیوولف که اغلب برای مواد چگال ( به هم فشرده) امروزی و شبیه سازی علم مواد ،برای دانشمندان چیز جدیدی نیست. همچنین منابع ابرمانند همانند محاسبه گرید و خوشه های کندور برای بعضی از کاربردهای علمی مفید می باشد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Nanocrystals - Nanowires - Nanolayers
عنوان فارسی مقاله: نانو کریستال ها نانو سیم ها لایه های نانو
دسته: فیزیک - شیمی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 53
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
جنبه های مختلف  سیستم های  نانو ، نقش مهمی را در فناوری و دانش نانو ایفا میکند. در ساختارهای نانویی با فرمت ماکروسکوپی OD (OD - نانو کریستال)، D 1  فرمت ماکروسکوپی (ID - نانو سیم ها)، و یا پسوند های ماکروسکوپی (2بعدی 2بعدی - لایه  های نانو)، خواص جدید در مقایسه با سیستم های توده ای ماکروسکوپی به خاطر conlincment کوانتومی، شارژ کوانتوم ، طول تبادل مغناطیسی، و غیره بوجود می آیند. در مورد سیستم های نیمه رسانا، نانو ساختارهایی با ابعاد مختلف هستند که اغلب به نام نقاط کوانتومی، سیم های کوانتومی، و دیواره های کوانتومی خوانده میشوند. اثرات ابعاد نانو ساختارها با برخی از ویژگی های نمونه در فصل (1) معرفی شده اند و مرتبط با سنتز نشان داده شده اند. در فصل حاضر، برخی ویژگی های عمومی نانو کریستال ها ، نانو سیم ها و لایه های نانو مورد بحث قرار گرفته اند.این اثرات بعدا در سیستم های کربنی در فصل 5 و در بحث نانو مغناطیس در فصل 8 از سر گرفته شده اند.
4.1 کریستال های نانو
نقاط نانو در هر سه مسیر فضایی نشان داده میشوند و ابعاد نسبت به طول موج  DC Broglic در حامل های بار کوچکتر هستند. نقاط نانو ی نیمه رسانا اغلب در یکی دیگر از ماتریس های نیمه رسانا دی الکتریک تعبیه شده است. نقاط کوانتومی ممکن است ترکیباتی نوآورانه را برای پردازش اطلاعات کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی، یا ذخیره سازی داده های ترکیبی فلش DRAM / را ارائه کند. در تعداد زیا د(میلیارد), آنها ممکن است ترکیبات الکترونیک نوری، لیزر و یا آمپلی فایر، و سیستم های جدید فن آوری ارتباطاتی را برای  لوازم الکترونیکی مصرفی، و یا با دقت بالا اندازه گیری دقیق را تشکیل دهد.
4.1.1 سنتز نانو کریستال
برخی ویژگی های خاص تر از سنتز نانو کریستال در فصل. 3مورد بحث قرار خواهد گرفت . دانه های فلزی به عنوان کاتالیزور برای ترکیبات نیمه رسانا در حال رشد و یا نانوسیمهای اکسید سیتر در فاز گازی, با استفاده از مکانیزم بخار مایع جامد، و یا از طریق محلول مایع جامد در محلول مورد استفاده قرار گرفته اند. هنگامی که از مکعب های نانو به عنوان دانه برای رشد PT-PD مکعب های  دو هسته پوسته فلزی نانو استفاده میشود، می توان نشان داد که نسبت های رشد در امتداد مسیرهای کریستال خاص می تواند با کنترل غلظت NO2 در اتمسفر متفاوت باشد. با افزایش غلظتهای NO2.   , اکتاهدرای یا cuboctahcdra می تواند رشد کند. علاوه بر این، عدم تطابق مکعب  در این نوع از رشد epitaxial بسیار مهم است

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Optimal geometric design of monolithic thin-film solar modules: Architecture of polymer solar cells
عنوان فارسی مقاله: طراحی هندسی بهینه ماژول های پوسته نازک یکپارچه خورشیدی؛ ساختمان پیل های خورشیدی پلیمری
دسته: فیزیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، بهینه سازی هندسی پیل های خورشیدی که به طور یکپارچه در ماژول های خورشیدی بصورت سریالی متصل شده، مجتمع شده اند، گزارش می شود. مبنی بر تعیین تجربی مقاومت های صفحات الکترود و کنتاکت های ادواری ،مقاومت های سری کل هر پیل خورشیدی و ماژول های خورشیدی متصل شده از درون، محاسبه شده اند. با در نظر گرفتن چگالی تولید جریان نوری ثابت، ژول کلی تلفات توان نسبتا مقاومتی،بوسیله ی یک شبیه سازی خودسازگار بر اساس 1-دیود، تعیین شده است. این روش، بسته به سیستم مواد بکار رفته،اجازه ی بهینه سازی هندسی ماژول خورشیدی را می دهد. به عنوان مثال،ماژول های خورشیدی پلیمری مبنی بر الکتررودITO و الکترود-بدون-ITO، با در نظر گرفتن ابعاد ساختاری بهینه شده اند. 
کلیدواژه: ماژول خورشیدی یکپارچه، هندسی، حوزه فعال، بهم پیوسته، شبیه سازی، معغادله دیود
مقدمه:
بیشتر ماژول های خورشیدی پوسته نازک امروزی که از نیمه هادی ها ساخته شده اند،از یک الکترود رسانای نیمه شفاف ساخته شده با ناخالصی از نوع اکسیدهای فلزی،به نام اکسیدهای رسانای شفاف(TCOs)،ساخته شده اند. برای مثال،ماژول های خورشیدی یکپارچه مبنی بر سیلیکون بیشکل،بر روی الکترودهای با ناخالصی ایندیوم با اکسیدقلع(ITO) یا الکترودهای با ناخالصی الومینیوم با اکسید روی(Al:ZnO)،بر روی شیشه نشست می کند. اگرچه،یک اشکال اصلی این TCOها،مقاومت نسبتن زیاد صفحات است،که ویژگی های شفافیت و رسانایی همدیگر را خنثی می کنند. ازینرو،در کل،یک سازکاری میان افزودن ناخالصی و کلفتی لایه با در نظر گرفتن شفافیت،مورد نیاز می باشد. به سخنی دیگر،هدایت محدود شده ی الکترود،می تواند موجب تلفات مقاومتی سری زیادی شود که مستقیمن به جریان تولید شده ی نوری(جریانی که در اثر تابش نور جاری می شود) که از آن می گذرد بستگی دارد[2,3].
اخیرن،بازده های تبدیل توان فراتر از 8% برای پیل های خورشیدی آلی گزارش شده است که کاربرد آنها را در محصولات تجاری بیشتر و بیشتر می شازد[6]. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Antimicrobial Properties of Socks Protected with Silver Nanoparticles
عنوان فارسی مقاله: خواص ضد میکروبی جوراب های محافظت شده با نانوذرات نقره.
دسته: شیمی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در اینجا خواص ضد میکروبی جوراب های حاوی نانوذرات نقره مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین منظور دو نوع جوراب استفاده شد. نمونه اول، جوراب %100 کتانی آغشته شده با یک نمونه حاوی نانوذرات نقره و نمونه دیگر جوراب %55 پنبه ای حاوی نانونقره بود. خواص ضد میکروبی نمونه ها در برابر باکتری گرم مثبت و گرم منفی و همچنین مخمر سنجیده شد. مشخص شد نمونه ای که برای آغشته کردن جوراب کتانی استفاده شده بود، فعالیت ضد میکروبی گسترده ای را در برابر انواع باکتری گرم مثبت و گرم منفی و همچنین مخمر کاندیدا آلبیکانس  از خود نشان می دهد. اثربخشی عمل ضد میکروب کردن به عواملی مانند نوع میکرو ارگانیسم، تعداد سلول و غلظت نانوذرات نقره بستگی دارد. جوراب های پنبه ای نیز خواص ضد میکروبی مناسبی در برابر استافیلوکوک اپیدرمیدیس  از خود نشان دادند.
کلیدواژه: ذرات نانونقره، ضد میکروبی، جوراب پنبه ای، جوراب کتانی، منسوجات.
مقدمه:
در چند دهه گذشته، محققان به تولید منسوجاتی که حاوی عوامل ضد میکروب باشد علاقه مند شده اند. مواد مختلفی مانند عوامل اکسیدکننده، منعقدکننده ها و ترکیبات آمونیوم نوع چهارم و یا فلزی مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از این مواد مضر و یا سمی هستند در حالی که نانونقره جزء مواد بی خطر به حساب می آید.
ذرات نانونقره خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی دارد که آن را به عنوان یک عامل ضد میکروب موثر مطرح می کند. از جمله این خواص می توان به سطح جانبی زیاد، ابعاد کوچک (کوچک تر از20 نانومتر) و دیسپرسیون بالا اشاره کرد. علاوه بر این، ثابت شده است که نقره فعالیت بالایی را در برابر باکتری، قارچ و ویروس ها نشان می دهد. ذرات نانونقره می توانند به روش های مختلفی به کار گرفته شوند. استفاده به شکل محلول های کلوئیدی و یا جا دادن آن ها داخل بعضی مواد، دو مورد از این روش ها است. به همین دلیل است که در محصولات متنوعی از دستگاه های پزشکی گرفته تا لباس ها و منسوجات استفاده می شوند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Nanostructural Chemically Bonded Ca-Aluminate Based Bioceramics
عنوان فارسی مقاله: بیوسرامیک های مبتنی بر آلومینات کلسیم با نانو ساختار شیمیایی بهم متصل. 
دسته: شیمی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 32
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
زیست مواد طیف بزرگی از مواد از قبیل پلیمرهای آلی، فلزات و سرامیک ها شامل سرامیک های زینتر و سرامیک ها با پیوند شیمیایی (سیلیکات ها، آلومینات ها، سولفات ها و فسفات ها) را در خود جای می دهند. زیست مواد را می توان پیش از استفاده در بدن به روش آماده سازی مرسوم ماده ساخت. لزوم مواد درون کاشت تشکیل شده در بافت طبیعی در جای طبیعی، سرامیک های دارای پیوند شیمیایی را به عنوان زیست مواد بالقوه می کند. این سرامیک ها شامل زیست مواد تشکیل شده در دمای بدن/اتاق با زیست سازگاری عالی هستند. آلومینات کلسیم به عنوان یک زیست ماده به مدت بیش از دو دهه با توجه به خواص فیزیکی، مکانیکی و زیست سازگاری کلی مورد ارزیابی قرار گرفته است. مواد مبتنی بر آلومینات کلسیم به دلیل ویژگی سخت شدگی/عمل آوری منحصر به فرد خود و ریزساختار مربوطه، پتانسیل و قابلیت زیادی در زمینۀ زیست ماده از خود نشان می دهند. هدف ازاین فصل بررسی ومرور کاربرد آلومینات کلسیم (CA) به عنوان یک زیست ماده در دندانپزشکی، ارتوپدی و  به عنوان مادۀ حامل برای مصرف دارو می باشد. در این آزمایش به مواردی از قبیل ترکیب شیمیایی منتخب، ذرات بین پرکننده مورد استفاده، خواص اولیۀ در طی آماده سازی و دستکاری (کار کردن، جاگذاری کردن، زمان تزریق، نیم شفاف،  radio-opacity) و خواص بلند مدت قطعی ازقبیل پایداری بعدی و خواص مکانیکی (چقرمگی شکست، استحکام خمش و تراکم، سختی و ضریب Young) می پردازد. یکی ازموضوعات خاصی که در این مطالعه به آن پرداخته میشود، درزگیری بافت با زیست مواد آلومینات کلسیم  می باشد که نکتۀ کلیدی در درک مکانیسم های یکپارچگی نانوساختاری است. 
2.مروری بر خواص سرامیک های دارای پیوند شیمیایی
بیوسرامیک های آلومینات کلسیم متعلق به سرامیک های دارای پیوند شیمیایی هستند که معمولا به عنوان سیمان های غیرآلی معرفی یا شناخته می شوند(Mangabhai, 1990). سه سیستم سیمانی متفاوت شامل فسفات های کلسیم  (CP)، آلومینات های کلسیم(CA) و سیلیکات های کلسیم (CS) در این بخش به صورت تقریبا مفصل به آنها پرداخته شده است. زیست مواد سرامیکی غالبا مبتنی بر گلاس های قابل حل حاوی فسفات ونمک های فسفات کلسیم متنوع هستند (Hench, 1998).

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Photodegradation of Aromatic Amines by Ag-TiO2 Photocatalyst
عنوان فارسی مقاله: تخریب نوری آمین های حلقوی بوسیله ی کاتالیزور نوری Ag-TiO2.
دسته: شیمی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تخریب فتوکاتالیزور ارتو، پارا و متا نیتروانیلین ها بوسیله تعلیق Ag-TiO2 مورد بررسی قرار گرفت. اثر برخی از پارامترها نظیر مقدار کاتالیزور نوری، زمان تابش نور UV، سرعت جریان O2، pH و درجه حرارت ویژه ی کاتالیزور نوری نیز مورد بررسی قرار گرفت. تخریب آمین ها کوچک بود وقتی که واکنش در غیاب کاتالیزور نوری انجام شد و قابل اغماض بود در زمانیکه در غیاب پرتو UV انجام شد. سرعت تخریب مشتقات انیلین با افزایش O2 موجود در سیستم کاهش می یابد. اثر pH نشان داد که تخریب مؤثر در شرایط قلیایی اتفاق افتاد. تخریب سینتیک های این آمین های حلقی می تواند بوسیله معادله لانگموئر-هینشلوود شرح داده شود و قانون مرتبه ی شبه اول را نشان می دهد.
کلیدواژه: تخریب نوری، مشتقات انیلین، آمین های حلقوی، کاتالیزور نوری Ag-TiO2
مقدمه:
انیلین ها و مشتقاتشان به عنوان ترکیبات سمی و سرطان زا شناخته می شوند. این ترکیبات اغلب هم در پساب های گیاهان تحت اعمال فاضلاب و هم در آب های سطحی دیده می شوند. موارد استفاده ی مهم زراعی مشتقات انیلین عبارتند از علف کش ها، قارچ کش ها، حشره کش ها، مواد دفع حیوانات و برگ کش ها. رنگ لیست های شاخص نشان می دهد که بالغ بر 700 رنگینه از مشتقات انیلین بدست می آید. اخیرا" توجه روزافزونی به حذف این ترکیبات حلقوی از محیط زیست مبذول شده است.
فرایندهای پیشرفته ی اکسیداسیون روش های جایگزین برای تخریب کامل مواد آلاینده هستند. فرایندهای پیشرفته ی اکسیداسیون دربرگیرنده ی سیستم های کاتالیز نوری نظیر ترکیب یک نیمه رسانا و پرتو UV هستند. TiO2 به میزان گسترده مورد استفاده قرار گرفته است بخاطر ویژگی های مطلوب گوناگونش نظیر هزینه ی کم، فعالیت کاتالیز نوری بالایش، فعالیت شیمیایی و سمی نبودنش. با این حال کاربردهایش به دلایلی همچون کارامدی پائین استفاده از فوتون و نیاز به منبع تحریک قدرتمند UV محدود شده است. یک راه برای حل این مشکلات اصلاح کاتالیزورها بوسیله ی ناخالص ساختن انها با فلزات گوناگونی نظیر Ag، Pt، Fe، Au و غیره می باشد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Surface modification of cellulosic fibres for multi-purpose TiO2 based nanocomposites
عنوان فارسی مقاله: اصلاح سطحی الیاف سلولزی برای دی اکسید تیتانیوم چند منظوره مبتنی بر نانوکامپوزیت ها.
دسته: شیمی - نساجی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اصلاح سطحی الیاف  سلولزی نباتی، با استفاده از هیدرولیز تترااتوکسی سیلان ( TEOS)، اکتیل-تری متوکسی سیلان ( OTMS) یا فنیل تری متوکسی سیلان (PTMS )، انجام پذیرفته است و به دنبال آن، رسوب لایه به لایه نانوذرات دی اکسید تیتانیوم سنتز شده قبلی مطرح شده است. رامان، FTIR و  اسپکتروسکوپی NMR و SEM برای توصیف نتیجه نانوکامپوزیت ها، مورد استفاده قرار گرفته است. اندازه گیری زاویه تماس آب انجام شد و نتایج، رفتاری کاملا مجزا و وابسته به روش اصلاح سطح را نشان میدهند. ما پیش بینی می کنیم که برخی از مواد کامپوزیت مبتنی بر سلولز بطور بالقوه (یعنی با توجه به سطح هیدروفوبیک و PHOTOSTABILITY، هنگامی که در معرض تابش خورشید قرار میگیرند) از قابلیت استفاده در سطوح خود تمیز شونده برخوردارند و به تقویت عوامل در ماتریسهای پلیمری میپردازند.
کلیدواژه: نانوکامپوزیتها، کامپوزیتهای کاربردی، اصلاح سطحی،  اصلاح سطحی الیاف سلولزی 
مقدمه: 
سلولز ، از جمله فراوانترین پلیمرهای موجود بر روی زمین است. با توجه به فراوانی، قابلیت تجزیه بیولوژیک، و خواص ویژه آن، سلولز بعنوان یک منبع بسیار مهم تجدیدپذیر برای توسعه محیط زیست دوستانه، سازگار، و جدای از استفاده های سنتی و عظیم آن در صنایع کاغذسازی و منسوجات پنبه ای، نظر بسیاری را به خود جلب نموده است. طی هزاران سال اخیر، خواص قابل توجهی از سلولز و مشتقات آن توسط بشر کشف شده است و کاربردهای جدید و بالقوه آن در منابع تجدیدپذیر کماکان مورد توجه قرار گرفته است [1].
الیاف سلولزی به  ارائه یک سطح قطبی در ارتباط با ماهیت هیدروکسیلی واحدهای آنهیدروگلوکز تشکیل دهنده میپردازند. چنین ویژگی داشتن هیدروفیلیته بالای سلولز، امکان ایجاد پیوند هیدروژنی قوی بین الیاف و شکل گیری ساختارهای  سه بعدی  مبتنی بر الیاف را ممکن میسازد، همانطور که در تولید محصولات کاغذی نیز این مورد بیان میگردد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Synthesis of halogen free flame retardant and its application on polypropylene
عنوان فارسی مقاله: سنتز ماده ضدآتش فاقد هالوژن و کاربرد آن روی پلی پروپیلن.
دسته: شیمی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف از کار انجام شده در اینجا، سنتز ماده ضد آتش فاقد هالوژن و دوستدار محیط زیست بر پایه فسفر برای کاربرد روی پلی پروپیلن بود. پلی پروپیلن در دمای اتاق به شدت آتشگیر است و تقریباً زغالی به جا نمی گذارد. ماده ضد آتش سنتز شده مقادیر شاخص حد اکسیژن (LOI) پلی پروپیلن را افزایش داده و همچنین از ریزش مذاب پلیمر جلوگیری می کند. با این حال، مشاهده شد که مقاومت گسیختگی فیلامنت های پلی پروپیلن عمل شده، با افزایش غلظت ماده ضد آتش کاهش می یابد. پایداری گرمایی پلی-پروپیلن نیز با افزایش دمای تخریب، افزایش می یابد.
کلیدواژه: ماده ضدآتش، پلی پروپیلن، ماده ضدآتش بر پایه فسفر، پایداری گرمایی
مقدمه:
مهمترین خاصیت پلی پروپیلن امکان کاربرد آن به صورت اشکال مختلف لیفی است. دمای ذوب پایین آن (C˚170-160) در بسیاری از مراحل تولید لایه های بی بافت مزیت مهمی به حساب می آید. ضد آتش کردن پلی پروپیلن به شدت سخت است. پلی پروپیلن خالص در دمای اتاق بسیار آتشگیر است و تقریبا هیچ زغالی به جا نمی گذارد. آتشگیری بالا و مقدار شاخص حد اکسیژن پایین (4/17)، کاربرد آن را در بسیاری از زمینه ها با محدودیت مواجه کرده است. زمانی که مشتعل می شود، پلی پروپیلن با شعله بدون دود می سوزد و زغالی به جا نمی گذارد. همراه با سوختن، ریزش مذاب که خود عاملی خطرناک است نیز مشاهده می شود. بنابراین، عامل ضدآتش نه تنها باید باعث خاموش شدن آتش شود، بلکه باید از ریزش پلیمر نیز جلوگیری کند. به همین دلیل پلی پروپیلن ضدآتش شده برای توسعه در زمینه های مختلف مورد نیاز است. 
ترکیبات هالوژن دار به همراه تری اکسید آنتیموان به عنوان عامل تشدیدکننده، جزء مواد متداول برای ضدآتش کردن پلی پروپیلن است. با این حال، با توجه به جنبه های ایمنی و مشکلات زیست محیطی، استفاده از بعضی از این مواد به دلیل آزادسازی گازهای سمی و دودهای خورنده در حین سوختن محدود شده است. چیو و وانگ  خواص ضدآتش پلی پروپیلن عمل شده با آمونیوم پلی فسفات را بررسی کردند. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid