مقاله به اضافه کار

۶۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان انگلیسی مقاله: PSS-control as an ancillary service
عنوان فارسی مقاله: خدمات جانبی کنترل کننده- تثبیت کننده های قدرت.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 24
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله به منظور افزایش ثبات سیستم که عمل کنترل توسط پارامتر های  تثبیت کننده های قدرت (PSS) ارائه شده است عمل می شود  و به عنوان یکی از خدمات جانبی سیستم در نظر گرفته میشود . برای این اثر در ازای خدماتی که ارائه می دهد ، نیاز به تدوین و روش های  مکانیسم های مناسب برای ثبات های مالی که رد ژنراتور وجود دارد بکار می رود و ، در عین حال ، نیز برای شناسایی PSS اصلی  برای ثبات سیستم و همچنین کسانی که می تواند حتی موجب آسیب  رسیدن به ثبات کلی سیستم شوند بررسی می شوند. تعاونی نظریه الگوریتم با استفاده از رویکرد مبتنی بر معیار ارزش شپلی در این مقاله بکار رفته و برای شناسایی نقش حاشیه ای هر یک از PSS استفاده می شود. با تلاش های زیاد  کنترل کامل بدست می آید. بر این اساس، به تشریح روش تخصیص مناسب از پرداخت به مقادیر در هر  ژنراتور برای  ارائه PSS  می باشیم .
کلیدواژه: خدمات جانبی کنترل کننده، تئئوری بازی تعاونی، تثبیت کننده های سیستم توان، خدمات کنترل pss، ارزش شارپلی
 1. مقدمه:
سیستم تثبیت کننده برق (PSS) که به طور گسترده ای به عنوان دستگاه کنترل پذیرفته شده است  و برای اطمینان از ثبات سیستم ضروری می باشد ، به رسمیت شناخته شده است ، به ویژه ثبات سیگنال پدیده کوچک می باشد . الگوریتم ها  را نصب کرده  و در برنامه های عملی سیستم قدرت بزرگ بکار می برند که بسیار تاثیر گذار است  [1]. مقدار زیادی از کارمقاله که در اصل موضوع مربوط به گزارش تنظیم پارامترهای بهینه PSS با استفاده از روش های مختلف آنالیز مودال کلاسیک و خطی کنترل مطلوب می باشد [2] ، و ساختار متغیر تطبیقی به روش اخیر که شامل تکنیک های هوش مصنوعی می باشد می پردازد  [3،4]     

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: space solar Power Programs and Microwave wireless Power Transmission Technology
عنوان فارسی مقاله: برنامه های انرژی خورشیدی فضایی و فناوری انتقال توان (انرژی) بی سیم میکروویو.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
مفهوم قرار دادن بی شماری از سیستم های ماهواره ای انرژی خورشیدی (SPS) در فضا، معرف یکی از چند گزینه فناوری جدید می باشد که توان ظرفیت مبتنی بر سلامت زیست محیطی و در مقیاس بالا را در بازارهای جهانی ایجاد می کند. در ایالات متحده مفهوم سیستم های ماهواره ای انرزی خورشیدی (SPS) در سطح گسترده ای در اواخر دهه 70 توسط سازمان انرژی ایالات متحده (DOE) و سازمان ملی هوا فضا (NASA) مورد بررسی قرار گرفت. اخیرا ، موضوع انرژی خورشیدی فضایی (SSP) توسط ناسا از سال 1995 تا 1997 در " مطالعات نگاه تازه" و در طی 1998 در بررسی "تعریف مفهومی SSP" مجددا مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه چنین تلاش هایی، در سال 1999 تا 2000، برنامه فناوری و جستجوی اکتشافی انرژی خورشیدی فضایی (SERT) را به عهده گرفت که تحقیق و توسعه فناوری راهبردی مقدماتی  را برای فعال کردن سیستم های SSP چندمگاواتی و بزرگ و انتقال توان بی سیم (WPT)  را برای ماموریت های دولتی و بازارهای تجاری ( در فضا و زمین) آغاز کرد. در طی سال های 2001 تا 2002، ناسا، برنامه توسعه فناوری و مفهوم SSP  به نام (SCTM) [1]  را به همراه برنامه SERT ، با تاکید خاص بر روی شناسایی فناوری های جدید و با نفوذ بالا را که امکان پیشرفت عملی بودن سیستم های SERT آینده را ایجاد می کرد، دنبال کرد.
علاوه بر این، در سال 2001، شورای پژوهش ملی ایالات متحده (NRC)، گزارش مهمی را منتشر کرد که نتایج مرتبط به نقشه راه  بررسی های مشترک فناوری و پژوهش راهبردی SSP ناسا را ارائه می داد. 
یکی ار فناوری های کلیدی مورد نیاز برای توانمند ساختن کاربرد آینده SSP/SPS در ارتباط با سیستم WPT (فناوری بسته پهنای باند) می باشد. پیشرفت در آنتن ها و رکتانس هذی آرایه ای فازی، پایه های اصلی سیستم WPT تحقق پذیر را ایجاد کرده است. این مولفه های اصلی شامل مبدل dc-RF در فرستنده، سیستم کنترل شعاعی مسیر برگشت و دریافت رکتنا می باشد. هر یک از موضوعات مختصرا مورد بررسی قرار می گیرد، و نتایج حاصل از برنامه SERT که در سیستم SPS  5.8-GHz مورد بررسی قرار گرفته است، ارائه می گردد.
این مقاله، خلاصه ای از نتایج حاصل شده از تلاش های SSP ناسا را به همراه خلاصه ای از وضعیت توسعه فناوری میکروویو WPT، ارائه می دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Thermal analysis of magnetic shields for induction heating
عنوان فارسی مقاله:  تجزیه گرمایی حفاظ های مغناطیسی برای گرمایش القایی.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
برای طراحی حفاظ های مغناطیسی برای گرمایش القایی، نه تنها آنالیز القای میدان مغناطیسی مفید می باشد، بلکه همچنین رفتار دمایی حفاظ نیز مفید می باشد. مورد اخیر توسط افت های الکترومغناطیسی و تابش گرمایی حاصل از قطعه کار گرم می شود. مدل عنصر متناهی متقارن محوری، گرمایی-الکترومغناطیسی مزدوج، برای بررسی دمای حفاظ برای گرمایش القایی متقارن محوری استفاده می شود که تاثیر شعاع، طول، ضخامت و ماده ی حفاظ را روی فاکتور حفاظ مغناطیسی و دما نشان می دهد. همچنین اثر فرکانس و ابعاد قطعه کار مورد بررسی قرار می گیرد. مدل از طریق اندازه گیری القای مغناطیسی، جریان های القا شده در حفاظ و دمای حفاظ روی راه اندازی آزمایشگاهی، تایید می گردد. دما به صورت غیرقابل قبولی برای حفاظ های نزدیک به سیم پیچ القایی، بالا می باشد، مخصوصا درصورتی که طول حفاظ کمتر از طول قطعه کار می باشد. گرچه بررسی برای یک هندسه گرمایش القایی خاص انجام می گیرد، مقاله اثر پارامترهایی مانند هندسه، ماده و فرکانس را روی دمای حفاظ نشان می دهد، طوریکه نتایج برای دیگر پیکربندی های گرمایش القایی نیز قابل استفاده می باشند.
کلیدواژه: استحفاظ، تحلیل عوامل متناهی، بهینه سازی
1.مقدمه:
در مسائل طراحی حفاظ مغناطیسی، اهداف بهینه سازی معمولا کمینه سازی میدان در ناحیه از پیش تعریف شده – منطقه هدف – و کمینه سازی افت های الکترومغناطیسی در حفاظ می باشند. با این حال، دربرگیری جنبه های گرمایی نیز مفید می باشد: حفاظ ممکن است به علت افت های الکترو مغناطیسی و تابش گرما از قطعه کار به دمای بالایی برسد. دما باید برای جلوگیری از آسیب ها هنگام لمس کردن حفاظ محدود شود. در این مقاله، محدودیت دمای حفاظ یک هدف طراحی دیگر می باشد. تجزیه گرمایی برای حفاظ غیرفعال مسی و گرمایش القایی با جریان تحریکی سینوسی انجام می گیرد، ولی برای گرمایش القایی ضربه ای و برای فعال سازی حفاظ ها نیز قابل استفاده می باشد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Study of Solar Energy Usage in Green Buildings
عنوان فارسی مقاله: بررسی کاربرد انرژی خورشیدی در ساختمان های سبز.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه با توجه به رشد جمعیت در دنیا، شاهد رشد بخش صنعت هستیم.خصوصاً صنعت ساخت و ساز ساختمان، پس از یک طرف با افزایش مصرف سوخت مواجه هستیم که نتیجه ی آن تولید غیر قابل کنترل آلاینده های زیست محیطی ساختمانی است و از سوی دیگر، عدم رعایت استاندارد ها و عدم وجود عایق در بسیاری از ساختمان ها منجر به افزایش مصرف سوخت شده که این افزایش در مصرف سوخت ناشی از نقص فنی ساختمان ها و لوازم خانگی است و شرایط فعلی افزایش مصرف سوخت را بدتر کرده است. به همین دلیل در سال های اخیر محققین موفق به حل بسیاری از مشکلات موجود به کمک انرژی خورشیدی و دستیابی به نتایج مطلوب آن، شده اند. در این بررسی، عوامل مهمی همچون عدم تولید گازهای گلخانه ای، کاهش سوخت مصرفی معمولی، دوستی با محیط زیست و استفاده از انرژی پاک و امن می تواند به عنوان دلیلی بر توجیه کاربرد انرژی خورشیدی در صنعت ساخت و ساز ساختمان در نظر گرفته شود.(ساختمان های خورشیدی).
کلیدواژه: ساختمان سبز، تصفیه ی هوا، انرژی خورشیدی
1.مقدمه:
مصرف و اتلاف انرژی در بیشتر ساختمان های موجود فراتر از حد مجاز است که این نتیجه ی عدم رعایت قوانین موجود و کدهای حرفه ای است. تقریباً تمامی ساختمان های موجود در کشور ها برای غلبه بر گرما و سرما در فصول مختلف سال از سوخت فسیلی بهره می برند و عدم استفاده از پنجره های ایزوله و دو جداره و درزگیر ها و جهت نامناسب ساختمان، مصرف سوخت فسیلی را بالا برده و متناسب با آن شاهد افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا هستیم که از نظر اقتصادی، دولت متحمل هزینه های سنگین خواهد شد.با این حال جامعه ی پیشرفته نیاز به استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر طبیعی را دارد، خصوصاً در صنعت ساخت و ساز ساختمان و این صنعت را در دستیابی به توسعه ی پایدار بسیار مهم می داند.با توجه به خواص ویژه ی انرژی خورشیدی همچون درجه خلوص، ایمنی بالا، بهای بسیار پایین و قابلیت اطمینان، این انرژی به عنوان یکی از راه حل های مناسب برای این منظور استفاده می شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Trajectory Tracking Control of Nonlinear Full Actuated Ship with Disturbances
عنوان فارسی مقاله: کنترل مسیر ردیابی غیر خطی عملکرد کامل کشتی با اختلال.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله بر حسب تکنیک پسگام بناین نهاده شده و یک طرح از هر کنترل کننده ردیابی خط سیر مرجع را برای وسیله های شناور در سطح تحت تاثیر اختلالات محیطی متغیر در زمان نامشخص را ارائه می کند. مدلهای ریاضی از حرکت غیر خطی کشتی های سطح آب شامل کوریولیس و ماتریس متمرکز و بخش میرا کننده غیر خطی، می شود. رویتگر طرح تامین یک تخمین از اعوجاجات نامشخص میباشد. نتایج شبیه سازی یک مدل کشتی نشانگر منطقی بودن  کنترل  گشتاور و کنترل نیرو(قدرت) است وعملکرد آنها در حالت گذرا و حالت پایدار رضایت بخش هستند. این ثابت شده که قانون کنترل ردیابی خط سیر مطرح شده میتواند نتایج حلقه بسته سیستم تعقیب خط سیر از کشتی نهایتا به حالت جهانی محدود شود و همچنین حصول هدف از ردیابی خط سیر فرم جهانی محدودیت همه سیگنالهای سیستم را تضمین می کند. خواص قانون کنترل مطرح شده تایید میگردد.
کلیدواژه: کنترل مسیر ردیابی کشتی، ناظر اختلال، پسگام، غیرخطی
مقدمه:
در حال حاظر کنترل سطح شناورها، یک مشکل برای تاسیسات دریائی است، که برای سالها  به طور ویژه ای مورد توجه مهندسان کنترل(جمعیت کنترل کننده)بوده است. این امر برای امنیت در هدایت، ذخیره انرژی و کاهش تلفات جهت مسیر یابی کشتی،ضروریست.اتو پایلوت برای هدایت تجهیزات کشتی یک واژه معمولی است که نمیتواند هدایت کامل آن را براورده کند، زیرا بایاسها به طور مستقیم کنترل نمیشوند.با توسعه علم و تکنولوژی و بویژه ظهور DGPSحل مشکلات دنبال کردن خط سیر کشتی،با دقت بالا ممکن شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: Unified Power Flow Controller (UPFC) Based Damping Controllers for Damping Low Frequency Oscillations in a Power System
عنوان فارسی مقاله:  کنترلر یکپارچه عبور توان (UPFC ) بر مبنای کنترلرهای دمپینگ برای میرایی نوسانات فرکانس پایین در یک سیستم قدرت.
دسته: برق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 19
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
انتقال انرژی در یک سیستم قدرت یکپارچه با پایداری گذرا ̨  پایداری ولتاژ و پایداری سیگنال کوچک مقید شده است. این قیدها یک بهره برداری کامل از خطوط انتقال قابل دسترس را محدود می کند. سیستم انتقال   انعطاف پذیر( ) تکنولوژی است که اصلاحات مورد نیاز عوامل خطوط انتقال را به منظور بهره برداری کامل از تسهیلات خطوط انتقال موجود را فراهم می کند و از اینرو شکاف بین محدودیت پایداری و محدودیت حرارتی را به حداقل می رساند.
اخیرا پژوهشگران مدلهای دینامیک   را به منظور طراحی کنترل کننده های مناسب برای سیلان توان ̨  ولتاژ و کنترلرهای دمپینگ ارایه کرده اند.  ̨  یک مدل خطی اصلاح شده ای از یک سیستم قدرت با نصب   ارایه داده است. او نتیجه اصلی مربوط به طراحی کنترلر دمپینگ،یعنی ̨  انتخاب شرایط عملکرد قوی برای طراحی کنترلر دمپینگ را نشان داده است ; و انتخاب پارامترهای   (مثل   و ) تا برای بدست آوردن دمپینگ مطلوب تطبیق داده شوند.
 یک فرآیند سیستماتیک برای طراحی کنترلر های دمپینگ ارایه نداده بودند. به علاوه ̨  به نظر نمی رسد تلاشی برای تعیین مناسبتر پارامتر های کنترل  ̨  به منظور رسیدن به یک کنترلر قوی  به عمل آورده باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: 1-Bit Sub Threshold Full Adders in 65nm CMOS Technology
عنوان فارسی مقاله: جمع کننده کامل 1 بیتی زیر آستانه ای در فناوری تراشه هاى نیمه هادى اکسید فلزى تکمیلى65 نانومتری.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، جمع کننده کامل (FA) نوینی ارائه می‌گردد که برای عملکرد با توانهای بسیار پایین بهینه سازی شده است. مدار مذکور، بر پایه گیتهای XOR اصلاح شده‌ای طراحی گشته که با هدف کمینه سازی مصرف توان در ناحیه زیرآستانه‌ای عمل می کنند. نتایج شبیه سازی شده با مدلهای استاندارد CMOS 65 نانومتر انجام شده است. نتایج شبیه سازی، یک بهبود 5 تا 20 درصدی را در بازه فرکانسی 1Khz تا 20MHz و ولتاژهای تغذیه زیر 0.3V نشان میدهد.
1-مقدمه: 
تغییر مقیاس ولتاژ تغذیه  یکی از موثرترین راهها در کاهش مصرف توان مدارهای دیجیتال است.کارایی این روش بعلتوجود رابطه درجه دوم میان مصرف توان دینامیک و ولتاژ تغذیه می باشد. اما در این روش، عملکرد مدار به خاطر رابطه معکوس تاخیر مدار با سطح جریان کاهش می یابد. به همین علت، ولتاژ آستانه را در فرایندهای زیرمیکرونی عمیق برای رفع این مشکل کاهش می دهند. کاهش ولتاژ آستانه، منجر به افزایش نمایی جریان زیرآستانه  می‌گردد که امکان استفاده از این ناحیه (زیرآستانه) را در مدارهای منطقی ارزیابی  - با کران نویز قابل قبول می دهد. بدون اعمال روشهای خاص، عملکرد زیرآستانه ای سبب کاهش سرعت پاسخگویی (به سبب کاهش جریان) می شود. جریان مورد ارزیابی در این حالت، جریانی است که در ولتاژ گیت سورس کوچکتر یا مساوی ولتاژ آستانه و ولتاژ تغذیه نزدیک به ولتاژ آستانه رخ می دهد. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: A backward sweep method for power flow solution in distribution networks
عنوان فارسی مقاله: روش جاروب رو به عقب، برای حل پخش بار در شبکه های توزیع.
دسته: برق و الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در اینجا، یک روش برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی یا مش شده ضعیف، که بارهای وابسته به ولتاژ را تغذیه می کنند، توسعه داده شده است. فرآیند راه حل، بصورت تکراری می باشد، و در هر مرحله، بارها از طریق امپدانس هایشان شبیه سازی شده اند. بنابراین، در هر تکرار، لازم است که یک شبکه ی ساخته شده از امپدانس ها را، حل کرد؛ براین این نوع شبکه ها، می توان همه ی ولتاژها و جریان ها را بصورت توابع خطی از یک جریان مجهول (در سیستم شعاعی)، یا دو جریان مجهول برای هر مش مستقل (برای سیستم های مش شده)، بیان کرد. این روش، "رو به عقب" نام گذاری شده است؛ زیرا در صورت شبکه شعاعی، معادلات تکی، و در صورت شبکه های مش، سیستم خطی معادلات که این جریان های مجهول در قالب آنها ظاهر می شوند را می توان با آغاز از گره های پایانی سیستم شعاعی، یا از گره های پایانی شبکه شعاعی شده (با ایجاد برش در شبکه های مش، ایجاد می شود)، تعیین کرد. پس از این که چکیده-وار روش b/f _که هم اکنون پرکاربردترین تکنیک برای حل شبکه های توزیع است_ را تشریح کردیم، روش شناسی راه حل ارایه شده ی خود را، هم برای سیستم های شعاعی و هم برای سیستم های مش شده (حلقه ای)، بطور دقیق ارایه می دهیم. سپس، روشی را که با آن می توان نقاط PV را لحاظ کرد، توصیف خواهد شد.
در پایان، نتایج بدست آمده از حل برخی شبکه هایی که پیش از این در نوشتجات مورد بررسی قرار گرفته بودند، توسط دیگر روش ها ارایه می شوند، تا عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. 
کاربرد این روش، بازده ی آن را در حل شبکه های توزیع با حلقه ها و نقاط PV زیاد، نشان می دهد. 
کلیدواژه: روش رو به عقب/ رو به جلو، شبکه های توزیع مش و شعاعی، گره های pv، گردش بار
1.مقدمه:
روشی که هم اکنوان برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی ارایه می شود، روش رو به عقب/ رو به جلو (b/f) نام دارد، که برای بارهای با جریان ثابت، پاسخ را در یک تکرار، و برای بارهای نوع دیگر (بار توان ثابت، مرکب، یا غیره)، در 1 تکرار یا بیشتر، پاسخ را می یابد.
به خوبی می دانیم که سه گونه از روش b/f وجود دارد _که طبق نوع کمیت های الکتریکی که در هر تکرار، از گره های ترمینال شروع شده، و تا گره های منبع (جاروب رو به عقب) ادامه دارند، با هم متفاوت هستند_ محاسبه می شوند:

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: A SAT-Based Algorithm for Finding Attractors in Synchronous Boolean Networks
عنوان فارسی مقاله: یک الگوریتم مبتنی بر SAT، برای یافتن جاذب هایی در شبکه های بولی سنکرون(همزمان)
دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 16
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مقاله، مسئله ی یافتن جاذب ها در شبکه های بولی سنکرون مورد بررسی قرار می گیرد. الگوریتم های تصمیم بولی مبتنی بر دیاگرام   که امروزه وجود دارد، به دلیل  اینکه دیاگرام های تصمیم نیازمندی زیادی به حافظه دارند، از ظرفیت محدودی برخوردار هستند. الگوریتم های مبتنی بر شبیه سازی  را می توان بر روی شبکه های بزرگتر بکار برد، ولی چنین الگوریتم هایی کامل نیستند. در این مقاله، ما الگوریتمی را ارائه می دهیم که از مدل کرانه دار مبتنی بر SAT استفاده کرده تا تمامی جاذب ها در شبکه های بولی را پیدا کند. بهره وری این الگوریتم نیز به وسیله ی تحلیل هفت مدل شبکه از پروسه های بیولوژیکی واقعی ، و همچنین 150 هزار شبکه ی بولی که به تصادفی در اندازه هایی بین 100 و 7000 ایجاد شده اند، ارزیابی خواهد شد. نتایج بدست آمده  نشان داده است که روش اتخاذی ما، این قابلیت را داشته تا مرتبه ی مقیاس مدل های بزرگتر را نسبت به مدل های فعلی مدیریت کند.
عبارات شاخص: وارسی مدل کرانه دار ، SAT، شبکه ی بولی ، جاذب، شبکه های تنظیمی ژن
1.مقدمه
یک شبکه ی تنظیمی ژن(GNR)  را می توان مجموعه ای از بخش های DNA در یک سلول دانست، که ژن نام دارد دانست، که با همدیگر تعامل دارند[1]. هر ژن، شامل اطلاعاتی بوده که مشخص می کند که ژن چه کاری انجام می دهد و این ژن چه زمانی فعال یا منقضی است. زمانی که ژن فعال است، یک پروسه ای که رونویسی نام دارد رخ داده و یک اسید ریبونوکلئیک(RNA)  که یک کپی از اطلاعات ژن بوده ایجاد می کند. این قسمت از RNA ، می تواند ترکیب پروتئین ها را هدایت کند. RNA یا  مولکول های پروتئینی حاصله از پروسه ی رونویسی، به عنوان فراورده های ژن شناخته می شود.
بسیاری از مدل های ریاضی GRN که تا کنون پیشنهاد شده اند، شامل معادلات دیفرانسیل جزئی و معمولی، شبکه های بولی و قابلیت تعمیم آنها، شبکه های پتری ، شبکه های بیزی، معادلات استوکاستیک هستند[2]. عموماٌ یک تنشی بین عمومیت یک مدل و قابلیت پی گیری وجود دارد. یک چارچوب ریاضی خوب ، بسته به مقیاس، ماهیت اطلاعات موجود و مسئله ی مطالعه شده انتخاب می شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid
عنوان انگلیسی مقاله: An Enhanced DC Preexcitation With Effective Flux-Linkage Control for the High-Power Induction Motor Drive System
عنوان فارسی مقاله: پیش تحریک پیشرفته دی سی با کنترل شار موثر پیوندی برای سیستم درایو موتور القایی توان بالا
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله، یک پیش تحریک پیشرفته و توسعه یافته DC برای سیستم درایو موتور القایی کنترل شده بصورت ولتاژ متغیر – فرکانس متغیر را پیشنهاد می دهد. بردارهای ولتاژ بر طبق مولفه راکتیو جریان موتور تنظیم می شوند که خیلی سریع مقدار شار موثر پیوندی موتور در مرحله پیش تحریک را برقرار می سازد و خط سیرش را کل پروسه راه اندازی دقیقاً بصورت یک دایره گرد نگه می دارد. کنترل پیش تحریک پیشرفته DC منجر به اعوجاج کمتر شار پیوندی، لرزش کمتر گشتاور و بطور قابل ملاحظه ای جریان هجومی کمتر، می شود. آزمایشات بر روی یک سیستم درایو سرعت متغیر 380 V ac – 315 kw ، به موثری و صحت روش پیشنهادی اعتبار می بخشد. 
1- مقدمه
در سیستم های درایو موتور ، کنترل راه اندازی ، همواره یک موضوع بحرانی به علت جریان هجومی در فرآیند راه اندازی است که منجر به آسیب دیدن عایق موتور و در معرض خطر بودن ادوات نیمه هادی [1-4] می شود. این مسئله بطور زیادی به نبود شار موثر پیوندی مربوط است. روشهای کنترل برداری، برای مثال کنترل گشتاور مستقیم (DTC) و کنترل میدان برداری (FOC) قادر به تحویل گشتاور مورد نظر و پایین آوردن جریان راه اندازی از طریق پردازش مشاهده و کنترل دقیق شار پیوندی می باشند. با این حال، آنها درصورت غیرخطی بودن تجهیزات قدرت و پیچیدگی و سختی شناسایی پارامترها با مشکل مواجهند. هم FOC و هم DTC با چالشهای مشاهده نادرست شار پیوندی ، که بویژه برای کنترل برداری بدون سنسور در عملکرد سرعت کم مهم است، مواجهند[5,6]. 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۰
vahid